BENEFICIS DELS PEBROTS VERMELLS

BENEFICIS DELS PEBROTS VERMELLS

Els pebrots vermells són els membres de la família dels pebrots suaus que pertanyen a la família Capsicum. Se’ls coneix com pebrots, per la seva forma de campana i tenen un sabor dolç suau i una carn sucosa cruixent. Tot i que aquests estan disponibles a tot el món, tenen el seu origen a Amèrica del Sud i Central i Mèxic. Totes les varietats de pebrots, incloent els vermells són de color verd quan és immadur.

Els pebrots vermells són botànicament fruits però són coneguts com les verdures que s’utilitzen en una gran varietat de plats, degut al seu sabor suau, dolç i cruixent. En la maduració es tornen de color vermell brillant amb un nucli interior que conté un munt de llavors.

Aixì els pebrots són una excel·lent font de nutrients com ara vitamines C, A i B6. A més, també contenen vitamina E, vitamina K, àcid fòlic i potassi; i antioxidants també. Com sempre els d’origen orgànic o ecològic seran preferibles als produïts convencionalment, ja que es mengen amb amb pell i els pebrots cultivats convencionalment sovint entren en contacte amb pesticides nocius que deixen els seus residus a la pell.

Pebrot vermell: Beneficis per a la salut

A part de fer els plats atractius i deliciosos, aquestes verdures brillants són un magatzem de nutrients. Encara que els pebrots verds són àmpliament consumits, els vermells són molt més nutritius i tenen un sabor més dolç comparativament. Alguns dels beneficis per a la salut de pebrots vermells són els següents:

  1. Els pebrots vermells són una opció saludable que pot formar part de la seva dieta diària, ja que contenen fitonutrients que tenen poderosos antioxidants. Aquests antioxidants contraresten les toxines ambientals i la degradació cel·lular. Protegeixen el cos contra els radicals lliures que causa el desenvolupament del càncer. Per tant, poden ajudar en la prevenció de diferents tipus de càncer principalment els de l’estómac, de còlon, de mama, de pròstata i de pulmó.
  2. Els pebrots vermells proporcionen un 300 per cent de la ingesta diària de vitamina C. A part de ser un poderós antioxidant, la vitamina C és vital per a la correcta absorció del ferro. Per tant, els que pateixen de deficiència de ferro poden consumir pebrots vermells amb la seva font de ferro per facilitar la màxima absorció.
  3. La combinació de vitamina B6 i magnesi en pebrots vermells ajuda a la disminució de l’ansietat, especialment amb els símptomes pre-menstrual. Com que és un diürètic natural, la vitamina B6 és ideal per reduir la inflor i la prevenció de la hipertensió.
  4. És una excel·lent font de vitamina A, que proporciona al voltant del 75 per cent requeriment diari de vitamina A per tassa. La vitamina A és un nutrient que dóna suport a la visió saludable, particularment la visió nocturna, ja que ajuda en la funció de la retina i prevé el desenvolupament de cataractes.
  5. Ajuda en la pèrdua de pes. Una tassa de rodanxes de pebrot vermell proporciona només 31 calories i gens de greix o colesterol. D’altra banda, es pot cremar més calories pel consum de pebrots vermells, ja que poden activar la termogènesi i augmentar la taxa metabòlica. Els pebrots vermells no contenen capsaïcina que produeix calor com d’altres pebrots. En conseqüència, tenen una acció termogènica lleu que augmenta el seu metabolisme sense augmentar el ritme cardíac o la pressió arterial com altres varietats de pebrots.
  6. La meitat d’una tassa de pebrot vermell proporciona al voltant de 1 gram de fibra que facilita la digestió saludable i manté els nivells de colesterol. També ofereix protecció contra el càncer de còlon i ajuda en el tractament del restrenyiment i síndrome de l’intestí irritable.
  7. Els pebrots vermells poden formar part d’una dieta saludable que conté una varietat de fruites i verdures que redueixen el risc de desenvolupar malalties cròniques com ara apoplexia, diabetis tipus 2, malaltia cardíaca, pressió arterial alta i algun tipus de càncers.
  8. Proporciona el 7% del valor diari de potassi per tassa. Aquest mineral és necessari pel cos per regular el nivell de líquid dins i fora de les cèl·lules, la contracció del múscul del cor, i el peristaltisme intestinal que ajuda en l’eliminació de les deixalles del cos.
  9. En facilitar l’absorció de ferro, la vitamina C dels pebrots vermells ajuda en la formació de col·lagen d’os, cartílag, músculs i vasos sanguinis.

 

Propietats del pebre de Cayena

El pebre vermell o pebre de Cayena, molt utilitzat a la cuina àrab, sembla resultar efectiu en la cicatrització de les úlceres estomacals. La raó és que aquesta substància incrementa la producció del mucus intestinal protegint la mucosa.

 

 

Article en PDF BENEFICIS DELS PEBROTS VERMELLS

Font: http://cat.hair-action.com/salut-i-benestar/15-millors-beneficis-del-pebre-vermell-per-a-la-pell-el-cabell-i-la-salut/

https://www.botanical-online.com/pimimientoscatala.htm

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s