Una forma d’atacar el càncer amb l’alimentació

L’ANGIOGÈNESI I L’ALIMENTACIÓ CONTRA EL CÀNCER

El càncer és una de les paraules que han marcat el segle XX. Es va convertir en una paraula tabú que entre els anys 70 i 90 ningú feia servir per descriure una mort. Amb el temps la seva presència, tot i ser devastadora, s’ha anat normalitzant, i avui dia ens enfrontem cara a cara amb una de les causes més freqüents de mort a tot el món.

El doctor William Li és el fundador d’una ONG nord-americana que està tractant d’abordar el problema del càncer des d’una altra perspectiva: l’angiogènesi, que és el procés fisiològic que consisteix en la formació de vasos sanguinis nous a partir dels gots preexistents. És un fenomen normal durant el desenvolupament embrionari, el creixement de l’organisme i en la cicatrització de les ferides. No obstant això també és un procés fonamental en la transformació maligna del creixement tumoral.

Segons Li ara sabem que moltes malalties són causades perquè el cos no pot generar suficients vasos sanguinis nous o no pot acabar amb els vasos que sobren. En total hi ha més de 70 malalties greus, que afecten més de 1.000 milions de persones a tot el món, que tenen a l’angiogènesi anormal com a causa principal.

Per exemple l’angiogènesi insuficient (no tenir prou vasos sanguinis) pot causar disfunció erèctil, caiguda de cabell, atacs cardíacs, vessaments cerebral, problemes de circulació a les cames, ferides que no curen i danys neurològics. A l’altre extrem l’angiogènesi excessiva porta a malalties com el càncer, artrosi, psoriasi, obesitat, esclerosi múltiple, ceguesa i Alzheimer.

La gènesi del càncer

Ata Pouramini (orientador en salut, un dels quiropràctics més reconeguts que té a València una de les consultes més importants del món. Va estudiar Nutrició a la Oxford Brookes University, és Llicenciat en Ciències Humanes, Màster en Ciències quiropràctiques, Doctor en Quiropràctica i membre de l’Associació Espanyola de Quiropràctica) ens explica la gènesi del càncer: “El càncer comença com nius microscòpics de cèl·lules que afortunadament no creix més que mig mil·límetre cúbic perquè no tenen un subministrament de sang suficient.

De fet, aproximadament el 40% de dones entre 40 i 50 anys tenen càncer microscòpic a les mames, prop del 50% dels homes entre 50 i 60 anys tenen càncer de pròstata microscòpic i gairebé el 100% de la població té càncer microscòpic en les tiroides quan arriba als 70 “.

Així la capacitat del cos per equilibrar l’angiogènesi és un dels nostres mecanismes de defensa més importants contra el càncer. De fet, alguns tractaments anti angiogènesi estan donant bons resultats, però s’esta tractant el càncer massa tard quan s’ha estès o ha fet metàstasi.

fruites-totes
“la dieta causa del 30 al 35% dels càncers ambientals”

Què mengem? Què volem?

Segons Ata Pouramini, “la dieta causa del 30 al 35% dels càncers produïts per l’entorn”. Així que segons ell, hauríem de buscar aliments que siguin naturalment antiangiogènics: menjar que “pugui estimular el sistema immunològic i fer retrocedir els vasos sanguinis que estan alimentant el càncer”.

El llistat d’aliments que poden ajudar en aquesta tasca és aquest:

  1. L’extracte de raïm negre (principi actiu: resveratrol) inhibeix l’angiogènesi en un 60%.
  2. L’extracte de maduixes (principi actiu: àcid el·làgic) és també un inhibidor molt potent.
  3. L’extracte de llavors de soja (principi actiu: genis-teïna).
  4. Aliments com el te verd, els nabius, la cúrcuma, el vi negre, l’all, l’oli d’oliva i el de llavor de raïm, els tomàquets, el julivert, la carxofa, l’espígol, el ginseng i la xocolata negra.
  5. La vitamina E.

Segons el doctor Li la tasca d’aquests aliments és, en ocasions, més important que els medicaments en la lluita contra el càncer. En un estudi realitzat per la Universitat de Harvard (EUA) es va controlar a 79.000 homes durant 20 anys, i es va descobrir que els homes que consumeixen tomàquets cuits dues o tres vegades a la setmana tenien una reducció de fins a un 50% en el risc de desenvolupar càncer de pròstata.

Segons Ata Pouramini cal tenir en compte una dada molt important sobre l’obesitat: el teixit adipós (el greix) és un dels més grans creadors de vasos sanguinis que com hem vist alimenten als càncers microscòpics. Així que una dieta sana i el pes ideal són maneres senzilles d’allunyar el càncer de les nostres vides.

Altres Estratègies Importants que Poden Ajudar a Prevenir el Càncer

És pràcticament impossible parlar avui en dia de la prevenció del càncer sense discutir el tema de la vitamina D, quan l’evidència científica sobre els seus beneficis anti cancerígens és realment impressionant.

Per exemple, prendre calci i vitamina D3 podria prevenir potencialment 58,000 casos nous de càncer de mama i 49,000 casos nous de càncer colorectal anualment als Estats Units i Canadà, d’acord a un complex model de predicció per ordinador.

Aquest model també va predir que el 75 per cent de les morts per aquest tipus de càncer es podrien evitar amb un consum adequat de calci i vitamina D3.

solvit-d
“Normalitzar els nivells de vitamina D amb quantitats segures exposició al sol”

Teories que enllacen la vitamina D a certs tipus de càncer han estat provades i s’han confirmat en més de 200 estudis epidemiològics, la comprensió de la seva base fisiològica prové de més de 2.500 estudis de laboratori, segons l’epidemiòleg Cedric Garland, professor de medicina familiar i preventiva a l’escola de medicina d’UC San Diego.

El Dr. Garland és àmpliament conegut com el principal epidemiòleg de la vitamina D i la seva relació amb la salut. Va dirigir un dels últims estudis en vitamina D per a la prevenció del càncer i va proposar un nou model de desenvolupament del càncer (anomenat DINOMIT), que se centra en la pèrdua de capacitat que les cèl·lules canceroses romanguin juntes.

El model és una desviació del model més vell de desenvolupament del càncer, que se centra en mutacions genètiques com els primers impulsors de càncer. Segons el Dr. Garland:

“El primer esdeveniment en el càncer és la pèrdua de comunicació entre les cèl·lules a causa del dèficit en vitamina D i els nivells de calci, entre altres coses. En aquest nou model, proposem que aquesta pèrdua pot tenir un paper clau en el càncer, a l’ interrompre amb la comunicació entre les cèl·lules, que és essencial per a reposar les cèl·lules saludables, permetent que les cèl·lules canceroses més agressives assumeixin el control.”

Clarament, no hi ha un pla per prevenir el càncer que estigui complet sense aquestes senzilles modificacions en el seu estil de vida.

Normalitzar els nivells de vitamina D amb quantitats segures d’exposició al sol és una de les estratègies més eficaces i menys costoses, que està disponible per a la majoria de la gent. L’ideal seria que supervisés els seus nivells de vitamina D per assegurar-se que els seus nivells són dins d’un rang terapèutic durant tot l’any.

Aquí hi ha diverses estratègies addicionals que vostè pot incorporar per eliminar el risc de càncer:

  1. Controli els seus nivells d’insulina limitant el consum d’aliments processats i sucres tant com sigui possible.
  2. Obtingui quantitats adequades de greix d’omega-3 d’origen animal.
  3. Feu exercici. Una de les principals raons per les quals l’exercici funciona és perquè baixa els nivells de la insulina. Controlar els nivells d’insulina és una de les formes més poderoses per reduir els riscos de càncer.
exercici-fisic
“Exercici baixa els nivells d’insulina”
  1. Disposi d’una eina per esborrar permanentment el curtcircuit neurològic que pot activar els gens del càncer. Fins i tot els CDC indica que el 85 per cent de la malaltia és causada per les emocions. És probable que aquest factor sigui més important que tots els altres físics enumerats aquí, així que assegureu-vos de solucionar això.
  2. Només el 25 per cent de les persones mengen suficients vegetals, per tant és important menjar la major quantitat que pugui de vegetals. L’ideal és que estiguin frescos i siguin orgànics. No obstant això, és important entendre que amb freqüència, els vegetals cultivats convencionalment són, en molts casos, més sans que els orgànics que es troben en els supermercats i estan vells i marcits. És clar que és millor que no menjar vegetals en absolut, així que no utilitzi això com a excusa. Si el seu tipus nutricional són els carbohidrats necessitarà fins a 300 per cent més vegetals que un tipus nutricional proteic.
  3. Mantingui un pes corporal ideal.
  4. Dormir prou.
  5. Redueixi l’exposició a toxines ambientals com pesticides, netejadors químics, desodorants sintètics i contaminació de l’aire.
  6. Bulliu, cuini o prepari al vapor els seus aliments, en lloc de fregir-los o carbonitzar-los.

www.alohantur.comhttps://xerradesdemar.wordpress.com/

ARTICLE PDF EN CATALÀ

ARTICULO EN PDF CASTELLANO

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s